sobota, 21 stycznia 2023

Jak pozyskiwac linki do strony?

 Linki są istotną częścią internetu. We wczesnych dniach sieci, linki nie były postrzegane jako "sygnały rankingowe", ale jako istotne połączenia i partnerstwa między stronami. Ponieważ linki stały się dominującą częścią algorytmów rankingowych wyszukiwania, wiele osób skupiło się na pozyskiwaniu jak największej liczby linków. Ale link building to coś więcej niż gra polegająca na sprawdzeniu, kto może zdobyć ich najwięcej. Chodzi o tworzenie właściwych połączeń, które przynoszą korzyści każdej stronie, jak również ich użytkownikom. Zanim zaczniesz budować linki bez celu, oto kilka wskazówek, jak zakwalifikować swoje perspektywy linków.

Obecnie istnieje wiele narzędzi, które mogą być wykorzystane do poszukiwania linków. Podczas gdy te narzędzia są świetne na początek,  biorąc na oślep listy, które generują i próbując budować linki z nich jest niebezpiecznym ruchem. Aby zwiększyć szansę na zdobycie najlepszego linku i mieć pewność, że linki, które budujesz są istotne dla Twojej witryny, musisz poświęcić czas na ich kwalifikację.

Kwalifikacja linków odbywa się w dwóch fazach. Faza pierwsza to szybki przegląd, którego celem jest zawężenie listy potencjalnych linków tak szybko, jak to możliwe, w oparciu o to, czy spełniają one pewne kryteria wysokiego poziomu. Faza druga to bardziej manualne zagłębienie się w pozostałe linki. W tej fazie przeczesujemy pozostałe potencjalne linki kwalifikując te, które są najlepiej dopasowane.
Kwalifikacja linków: Szybki przegląd

Pierwszym krokiem jest wzięcie listy linków, które wyszukałeś  i załadowanie ich do Excela lub Google Sheets. Upewnij się, że skopiowałeś wszystkie istotne dane o każdym linku - użyjesz ich do określenia, które linki należy wyciąć, a które zachować.

Gdy linki znajdą się w arkuszu kalkulacyjnym, możesz zacząć zawężać tę listę do bardziej przystępnego rozmiaru. Oto niektóre z metryk, na które patrzę podczas podejmowania decyzji o kwalifikacji linków:

 -Wystąpienia słowa kluczowego w adresie URL: Jednym z najprostszych sposobów na określenie, czy link jest istotny, jest wyszukiwanie słowa kluczowego w ciągu URL. Wystarczy przeszukać dokument pod kątem słów kluczowych, które zdefiniowałeś.
 -Autorytet adresu URL: Wymienione powyżej narzędzia prospektowe rzeczywiście dostarczają Ci danych o domenach i adresach URL. Obecnie mamy wiele metryk domenowych wykorzystywanych w SEO. Użyj PR strony (PageRank), PA (Page Authority), DA (Domain Authority) lub innej metryki domeny. To pomoże Ci zobaczyć, które strony są najsilniejsze i najbardziej autorytatywne.
-Liczba linków przychodzących: Patrząc na liczbę linków przychodzących, które ma potencjalny partner outreach, to kolejny dobry sposób na ich zakwalifikowanie. Podczas gdy wiele z witryn na szczycie listy będzie zazwyczaj miało dużo linków, będzie kilka, które mają mniej niż się spodziewasz. Ilość linków nigdy nie powinna być jedynym punktem decyzyjnym, ale jest to dobra metryka, na którą warto spojrzeć podczas zawężania listy kwalifikacji. Podczas tej fazy będziesz chciał odwiedzić każdy link i zrobić szybki przegląd witryny, którą szukasz. Nie zastanawiaj się nad tym zbytnio. Czy strona wygląda atrakcyjnie? Czy jest dużo błędów gramatycznych? Czy jest przyjazna dla użytkownika?  Możesz również chcieć sprawdzić ich obecność w mediach społecznościowych. Spojrzenie na liczbę subskrybentów RSS strony lub liczbę obserwatorów na Twitterze może być pomocne. Nie patrz tylko na liczby. Upewnij się, że zamieszczają oni nowe, świeże treści i są zaangażowani.

Link building to nauka i sztuka. Poświęcając czas na kwalifikację, a co ważniejsze, dyskwalifikację potencjalnych linków, zapewnisz, że Twoje kampanie linkowe będą bardziej skoncentrowane i bardziej udane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym są markowe słowa kluczowe?

 Markowe słowa kluczowe są specyficznym rodzajem zapytania używanym w marketingu internetowym, które zawiera nazwę firmy, produktu lub usług...