sobota, 21 stycznia 2023

Płatne linki

 Link building jest trudny i czasochłonny. Dlatego też wiele osób zwraca się w stronę kupowania backlinków. Ale jeśli zaoferowano ci linki w zamian za pieniądze, czy powinieneś to zrobić? Czy jest to warte swojej ceny? A może będzie to strata pieniędzy?

Dlaczego kupowanie backlinków jest ryzykowne?

Google uważa kupione linki, które przekazują PageRank za schemat linków, który narusza jego Wytyczne dla Webmasterów. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z PageRank, jest to skomplikowane - ale większość kupionych linków przejdzie PageRank.

Dlaczego ludzie nadal kupują backlinki?

Nawet jeśli posiadasz świetną treść to bez silnych linków będzie Ci trudno rywalizowac o najwyższe lokaty.

Ile kosztują linki?

Jeżeli wejdziesz na allegro, znajdziesz pakiety z tysiącami backlinków za nieiwelkie pieniądze. W rzeczywistości jednak jest mało prawdopodobne, aby te linki poprawiły rankingi. Z tego powodu większość SEOwców nie kupuje backlinków w ten sposób.

Większość kupuje je na jeden z dwóch sposobów:

-Użytkownik prosi właściciela strony o dodanie linku do istniejącej strony w jego witrynie za opłatą.
-Płatne posty gościnne - Użytkownik pisze artykuł, który zawiera linki do jego strony, a następnie płaci właścicielowi strony za opublikowanie go na jego stronie.

Jak bezpiecznie budować linki

Kupowanie backlinków nie wchodzi w grę, jeśli chcesz budować linki w sposób "bezpieczny" i white-hat.

Pozostawia to dwie opcje:

-Tworzenie treści, które przyciągają linki w sposób naturalny
-Prowadzenie działań zewnętrznych w celu zdobycia linków

Biorąc pod uwagę, że treść nie może zdobywać linków, jeśli ludzie o niej nie wiedzą, najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie obu rzeczy: stworzenie treści, która zasługuje na zdobycie linków, a następnie zrobienie outreachu, aby dać znać potencjalnym linkującym o jej istnieniu. Należy jednak pamiętać o zachowaniu należytej staranności nawet w przypadku link buildingu opartego na zasięgach.

Przejdźmy przez kilka pytań, które warto zadać przed dotarciem do witryny.
1. Czy strona wygląda na wiarygodną?

Na podstawie pierwszego wrażenia z witryny, czy wygląda ona na godną zaufania? Czy po wejściu na stronę, chciałbyś przeczytać jej zawartość?

Jeśli odpowiedź brzmi "nie", prawdopodobnie nie jest ona warta pozyskiwania linków.
Na wypadek, gdybyś miał problemy z odpowiedzią, oto kilka charakterystycznych oznak mniej legalnej strony:

-Słaby projekt
-Brak linków w treści
-Brak obrazów w treści
-Niejasne lub nieistniejące biosy autorów

2. Czy uzyskuje ona spójny ruch w wyszukiwarce?

Jeśli strona uzyskuje ruch organiczny, Google musi ją postrzegać jako co najmniej nieco wartościowy zasób. Jednakże, poleganie wyłącznie na obecnym ruchu organicznym strony nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli nie rozumiesz i nie akceptujesz w pełni ryzyka związanego z kupowaniem linków, ta taktyka SEO nie powinna być nawet brana pod uwagę. Z pewnością nie jest to coś, co poleciłbym  właścicielom firm, których utrzymanie zależy od ich pozycji w rankingu Google.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym są markowe słowa kluczowe?

 Markowe słowa kluczowe są specyficznym rodzajem zapytania używanym w marketingu internetowym, które zawiera nazwę firmy, produktu lub usług...